Szukasz szkolenia sprzedażowego lub biznesowego w Warszawie? Szkolenia edukacyjne!

Więcej siły woli – mniejsze szanse na osiągnięcie celu

Oznacza to, że im usilniej starasz się zrelaksować, tym gorzej ci to wychodzi. Oznacza to również, że im usilniej próbujesz czuwać, tym gorsze są tego rezultaty. Ażeby wykorzystać tę prawidłowość, musisz podejść do swojej bezsenności z innej strony. Zamiast myśleć: „Muszę zasnąć”, myśl: „Cokolwiek by się stało, nie wolno mi teraz zasnąć. Muszę czuwać przez całą noc. Muszę zrobić wszystko, aby mieć otwarte oczy. Pod żadnym pozorem nie mogę ich zamknąć, nawet na chwilkę. Muszę czuwać za wszelką cenę”. I naprawdę staraj się czuwać. Przekonasz się, że utrzymanie otwartych oczu stanie się niezmiernie trudne. Ty jednak wytrwaj przy swoim i wysilaj się nadal. Im mocniej się starasz, tym gorsze są rezultaty: nim się spostrzeżesz, zaśniesz.

Gdybyś przebudził się w środku nocy, nie złość się na siebie, przewróć się tylko na drugi bok i odszukaj swoją wygodną pozycję, która pozwoli ci zasnąć, gdy będziesz gotowy. Wyobraź sobie, że leżysz w łóżku, oglądając jakby film o sobie. Leżysz i wyjmujesz z głowy wszystkie swoje myśli (nie wiem, dlaczego moje myśli zawsze wyglądają jak kiełki fasoli) i wkładasz do małego szmacianego woreczka. Wiążesz woreczek mocno, wstajesz, wychodzisz do kuchni i kładziesz go na jednej z półek kredensu. Następnie wyobraź sobie swój powrót do łóżka i ułożenie się w takiej pozycji, jaką w danej chwili zajmujesz. Następnie zacznij powtarzać jedną z Krótkich form ze strony 109. Powtarzaj takie zdania po wiele razy w wiązkach. Pomyśl zdanie dziesięć razy, potem dwadzieścia i trzydzieści bez robienia przerw pomiędzy wiązkami.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.