Szukasz szkolenia sprzedażowego lub biznesowego w Warszawie? Szkolenia edukacyjne!

TRZY ETAPY RELAKSU

Przeczytaj uważnie każde objaśnienie, aby dokładnie zrozumieć ich cel. Ułatwi to zapoznanie się z procedurą wykonania każdego ćwiczenia.

– 1. Umysł nie może głęboko się odprężyć, jeżeli nie jest rozluźnione ciało. Dlatego lepiej jest skorzystać najpierw z ubikacji. Poza tym, natychmiast po otwarciu oczu nie jesteśmy jeszcze całkowicie rozbudzeni. Wstanie z łóżka powoduje obudzenie. Wykonywanie ćwiczenia rozluźniającego w łóżku, tuż po przebudzeniu, może łatwo spowodować ponowne zaśnięcie. Dlatego też dobrze jest nastawić budzik na 15 minut, aby nie ryzykować opóźnienia naszych codziennych czynności.

– 2. Jak wyjaśniłem poprzednio, ustawienie oczu ponad wyimaginowaną linię poziomą mniej wiecej o 20 stopni, powoduje zwiększenie emisji fal alfa w mózgu. Powoduje to również aktywność prawej półkuli mózgowej. Tej pozycji gałek ocznych będziesz również używać później, podczas wykonywania ćwiczeń wizualizacji. Na razie, stanowi to prosty sposób na zwiększenie emisji fal alfa.

– 3. Liczenie wstecz powoduje relaks. Liczenie zwykłe powoduje aktywność. Gdy liczysz 1, 2, 3 znaczy to „do biegu… gotowy… start”. Gdy liczysz od 3 do 1, następuje wewnętrzne uspokojenie. Powoduje to głębokie zanurzenie w siebie.

– 4. Gdy w czasie relaksu myślisz o tym, jakim chcesz być, to tworzysz pewne obrazy. Hipochondrycy, którzy w czasie relaksu wyobrażają sobie jak są chorzy powodują w ten sposób niepożądane symptomy fizyczne. Ty zrobisz odwrotnie. W wyobraźni stworzysz obraz pożądanego stanu: młodości, zdrowia i atrakcyjności.

– 5. Słowa, które powtarzasz sobie mentalnie w stanie relaksu, tworzą w tobie wewnętrzne wyobrażenie tego, co opisują. Obrazy umysłowe i słowa programują umysł, aby działał na rzecz ich realizacji.

– 6.7.8. Trzy ostatnie fazy stanowi liczenie do 5, w celu zakończenia sesji. Liczenie aktywizuje, jednak dobrze jest wydać sobie „polecenie” osiągnięcia aktywności, po doliczeniu do 5.

Należy to zrobić przed rozpoczęciem liczenia, w czasie liczenia i ponownie po doliczeniu do 5 i po otwarciu oczu. Gdy jutro po przebudzeniu, będziesz przygotowywać się do wykonania ćwiczenia zauważysz, że w rzeczywistości składa się tylko z trzech etapów. Zamknij oczy. Zwróć je w górę pod kątem około 20 stopni:

– 1. Policz wstecz od 100 do 1.

– 2. Wyobraź sobie siebie w doskonałym zdrowiu i słownie potwierdź twój stan zdrowia.

– 3. Policz od 1 do 5, powtarzając afirmację dobrego zdrowia i stanu przebudzenia.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.